Tänään tuli Novitan syksy-numero ja mä tahtoisin tehdä varmaan ainakin puolet lehden malleista! Erityisesti Puro-langasta tehdyt neuleet ovat erityisen ihania, sekä langat että mallit. Mulla saattaa olla vastaavan paksuisia villa/villasekoite-lankoja jemmassa, jonkun mallin pystyis varmaan tekemään niistäkin. Muutama lehden malli tuli Novita-klubin sivuille viime viikon lopulla, olenkin aloitellut ympyräliiviä Samoksesta (hamstrasin sitäkin ruokakaupan alesta...). Huopasta tuli myös viime syksynä hankittua varastoon, ehkä nyt saisin niistä tehtyä vaikka huovutetun laukun Hymy

Tunikan tahtoisin, tuubihuivin, hihattimen, kierrehuivin, baskerin, pikkutopin, ribbipoleron, slipoverin, liivin, taikaboleron, palmikkotunikan, huovutetun lanka- tai sukkakorin, huovutetun hatun, huovutetun laukun, palmikkoliivimekon... muutaman mainitakseni!

 

Katselin vuoden alussa tekemääni listaa, mitä olin suunnitellut tekeväni tänä vuonna. Ompeluhommista olin sentään yhden kohdan neljästä saanut tehtyä, mutta neulesuunnitelmista ei ole mikään toteutunut. Uusia töitä sen sijaan olen aloitellut ja niistä on jotain valmiiksikin asti saatu.  Tämän vuoden langankulutus on tällä hetkellä 1,574 kg. Viime vuoden kulutusta en nyt mistään löytänyt, mutta muistelisin sen olleen 700g:n paikkeilla eli tähän mennessä on kulutus ollut huomattavasti enemmän. Jännää seurata, miten se tästä vielä kasvaa, innostus on ainakin huomattavasti suurempi kuin viime vuonna. Ompeluhommat ovatkin jääneet pahasti sivuun, ehkä sitten kesälomalla elokuussa?